Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

SOAL PENILAIAN AKHIR SEMESTER GASAL BASA JAWA KELAS 7 SEMESTER 1

     SOAL PENILAIAN AKHIR SEMESTER GASAL BASA JAWA KELAS 7 SEMESTER 1

Pilihen A, B, C utawa D kanthi menehi tandha (X) ing pilihan kang kokanggep paling

bener!

Nalika surya kaping 13 Pebruari 2014, Gunung Kelud ngalami gempa vulkanik kaping 190. Gempa vulkanik mau luwih dahsyat maneh nalika jam 12.00 nganti 18.00 nganti 442. Nalika jam 21.15 menit, status Gunung Kelud saka siaga dadi awas, mula ing tlatah iki warga banjur padha ngungsi. Kurang luwih 5 km saka kawah Kelud wis disterilake saka kegiatan manungsa. Kurang luwih jam 10 bengi, kegiatan manungsa diendheg utawa disterialake kang maune radius 5 km, saiki dadi 10 km. Iku kabeh kanggo keamanan amarga Gunung Kelud wis ngetokake lahar panas lan awu vulkanik.

     Udan krikil saka Gunung Kelud sansaya ndadi, saengga para warga kumudu-kudu diungsekake, mligine warga ing tlatah Kecamatan Ngancar, Kediri, lan Kota Pare, Kediri. Miturut rekomendasi saka pusat Vulkanologi, Mitigasi, lan Bencana Geologi (PVMBG), tlatah Wates didadekake panggonan ngungsi warga kang mapan ing tlatah radius 10 km saka Gunung Kelud amarga erupsi tipe eksplosit kaya ing taun 1990 bisa dumadi kanthi dahsyat.

 

Wacan ing ndhuwur iki kanggo mangsuli soal nomer 1-5

1.        Gunung Kelud ngalami gempa vulkanik saya dahsyat nalika jam....

A.    10 bengi

B.     12.00 nganti 18.00

C.     21.15

D.    24.00

2.         Kegiyatan manungsa diendheg utawa disterilake saka radius 5 km dadi 10 km amarga....

A.    Gunung Kelud njeblug maneh

B.     Eruspsi tipe eksplosif Gunung Kelud

C.     Gunung Kelud wis ngetokake lahar panas lan awu vulkanik

D.    Kudu ngungsi ing papan kang aman saka gunung kang njeblug

3.         Kang digunakake kanggo ngungsi para warga yaiku ing tlatah....

A.    Kediri

B.     Wates

C.     Pare

D.    Ngancar

4.        Kurang luwih jam 10 bengi, kegiatan manungsa diendheg utawa disterialake kang maune radius 5 km, saiki dadi 10 km. Saka ukara kasebut ana tembung kang entuk wuwuhan yaiku....

A.    kurang luwih

B.     manungsa

C.     disterilake

D.    radius

 

 

 

5.         Gunung Kelud ngamuk ngetokake lahar vulkanik kang saya nggegirisi. Tembung nggegirisi menawa dirimbag adhedhasar tembung linggane sing bener yaiku....

A.    ng + giris + i

B.     ngge + ris + i

C.     ng + ge + ris + i

D.    ngge + gi + ris + i

Wacan kanggo mangsuli soal no. 6 ngantos 10.

Aku banjur menyang kamar lan dikancani Pak Jaya. Mripatku ngantuk banget bola-bali aku angop. Aku (turu) ing dhipan, Pak Jaya ora (turu) mung (lungguh) ing sisihku. Sanajan aku ngantuk banget, anging aku durung bisa turu amarga saking kesele lan kagawa rasa wedi ngelingi prastawa kang dumadi ing kamar mandi. Prastawa mau ora dakcritakke marang Pak Jaya , amarga aku wedi menawa Pak Jaya dadi tersinggung. Aku meneng wae. Mripatku dakcoba dakremake nanging angel banget. Sikilku krasa pegel banget amarga wiwit esuk nganti bengi tansah mubeng ngalor ngidul sakiwa tengene Malioborongantos tuntas. Pak Jaya isih (lungguh) ing sisihku saperlu ngancani aku.

6.         Manut wacan ing ndhuwur, nitik saka paraga utamane crita kasebut kalebu crita....

A.    pengalaman pribadi

B.     rakyat Jawa Tengah

C.     legendha

D.    fabel

7.         Paraga utamane yaiku....

A.    Pak Jaya

B.     Tikus

C.     Memedi

D.    Aku

8.         Nitik surasane anggone mlaku-mlaku mau ana ing....

A.    Semarang

B.     Jakarta

C.     Solo

D.    Yogyakarta

9.        Ukara ing ngisor iki jumbuh karo isine crita yaiku....

A.    Aku dolan meyang Yogyakarta saperlu reunian

B.     Aku karo kanca-kanca sakelasku mlaku-mlaku ing Malioboro

C.     Ing Malioboro Aku tuku tas karo sepatu khas Yogya

D.    Aku nginep ing daleme Pak Jaya nalika mlaku-mlaku ing Yogya

10.     Tembung ing sajerone kurung ing crita mau sing bener yaiku....

A.    turu, sare, pinarak

B.     sare, turu, lungguh

C.     sare, sare, pinarak

D.    turu, turu, lungguh

Wacan kanggo mangsuli nomer 11 karo 12.

Crita rakyat kang ana ing tlatah Jawa Tengah iku akeh banget. Crita rakyat kang sumebar ing saindhenging Jaw Tengah iku minangka aset lan khazanah budaya. Tuladhane crita rakyat “Keong Emas”, “Jaka Tarub”, “Timun Emas”, lan “Bawang Abang lan Bawang Putih”. Crita rakyat sumbering ora cetha asal-usule, mung asipat lesan utawa dari mulut-ke mulut. Cerita rakyat ora dingerteni sapa sing ngarang.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.     Crita rakyat sumebar saindhenging Jawa Tengah minangka....

A.    khazanah budaya nasional

B.     aset lan khazanah budaya

C.     aruming budaya

D.    luhuring budaya

12.    Manut andharan ing dhuwur ciri-ciri crita rakyat ana ing ngisor iki, kajaba....

A.    Asipat lisan lan cetha asal-usule

B.     Asipat lisan, ora cetha asal-usule

C.     Tinulis lan sumebar karana lisan

D.    ora dingerteni sapa sing nganggit

Wacan ing ngisor kanggo mangsuli soal nomer13 nganti 17.

Gugur  gunung iku gotong royong kang dadi tembung lumrahe kerja bakti. Para warga padha gotong royong gawe pos kamling utawa gardhu rondha, ditandangi bareng-bareng amarga gardhu rondha kalebu kebutuhane warga kanggo njaga keamanan lan keslametane desa. Kabeh warga lanang lan wadon, tuwa enom padha melu gugur gunung. Sing lanang gawe gardhu, sing wadon padha olah-olah gawe wedang, panganan, sega lan jangan kanggo dhahar kang padha gugur gunung. Kabeh ragad prabeya gawe gardhu disangga bebarengan kanthi cara urunan. Anggone urunan mau kekuatane dhewe-dhewe. Sing rumangsa rejekine akeh urun akeh, dene kang ora duwe lan duwene mung tenaga ya urun tenaga. Kabeh mau digawe kepenak lan ora duwe rasa kapeksa uga ora nuwuhake pikiran sing ala.

Urip ing bebrayan utawa ing masyarakat iku kudu bisa ngudi rasa ayem tentrem, seneng, ngedohake rasa jail methakil, iri, dengki, srei, lan sapanunggalane. Yen tumindak iku bisa diilangi, rasa kemasyarakatan bisa sayuk rukun nyambut gawe bebarengan.

13.     Kang ditindakake para warga yaiku . . . .

A.  urunan dhuwit                               

B.  masak-masak

C.  gotong royong                               

D.  srei marang tangga

14.     Gunane pos kamling yaiku kanggo....

A.  ngukur kesejahteraane para warga 

B.  pos kanggo ngumpule wong nalika jaga keamanan

C.  papan pakumpulane ibu-ibu ngrasani tanggane

D.  papan nonton tv gratis

15.     Nalika ana gugur gunung/kerja bakti, sikape warga kang becik jumbuh karo wacan ing dhuwur yaiku ....

A.  nyengkuyung                                 

B.  urunan dhuwit wae

C.  urun tenaga thok wae                    

D.  nglungani nalika dianakake gugur gunung

16.    Kabeh warga lanang lan wadon, tuwa enom padha melu gugur gunung. Saka ukara mau gugur gunung iku mujudake kuwajiban kanggo ....

A.  ngrekasake warga                          

B.  bapak-bapak

C.  kabeh warga                                  

D.  wong tuwa-tuwa tua wae

17.    Manut panemumu menawa ana wong kang nduweni watak jail methakil, iri, dengki, lan srei yaiku....

A.  dirasani                                           C. diwales

B.  diladeni                                           D. diumbarake

 

 

 

 

 

 

 

Wacan ing ngisor iki kanggo mangsuli  soal nomer 18-20

 

Ing tlatah Madiun lan Magetan, dalan-dalan ora katon amarga katutupan awu vulkanik. Jarak pandhang kanggo pengendhara rodha loro lan rodha papat watara mung telu nganti limang meter. Kanggo njaga keamanan, mula kendharaan kang padha liwat supaya alon-alon kanggo ngindhari tabrakan, nanging ora sithik warga kang ora wani metu numpak kendharaan amarga erupsi kasebut. Warga padha miris atine, mlayu mrana mrene padha nggolek kaselametane dhewe-dhewe, bebasan polahe anteng kitiran kaya mengkono, nanging isih ana warga kang kapeksa dadi kurban Gunung Kelud, kalebu warga ing pengungsian uga ana kang dadi kurban. Kacathet kurang luwih 24 warga dadi kurban Gunung Kelud lan kira-kira 100.248 kudu padha ngungsi.

 

No.

Tembung

 

Tegese

1

tlatah

A

antarane

2

Watara

B

termasuk

3

miris atine

C

mubeng munyer

4

polahe anteng kitiran

D

dhaerah

5

kalebu

E

wedi

 

 

F

wedhi

 

18.      Saka tabel ing dhuwur, tembung ingkang cocok yaiku....

A.  1-A, 2-B, 3-C, 4-D, 5-E                 C. 1-D, 2-C, 3-A, 4-E, 5-B

B.  1-D, 2-A, 3-F, 4-C, 5-B                  D. 1-D, 2-A, 3-E, 4-C, 5-B

19.     Yen meruhi ana musibah kaya mangkono iku, tumindak kang jumbuh karo kamungsan yaiku....

A.  ngrewangi, sukur yen duwe dhuwit linuwih disumbangake kanggo kabutuhan para korban Gunung Kelud

B.  mung dedonga supaya papan panggonanmu ora ana kedadeyan kaya mengkono kuwi

C.  gawe dp gambar bencana alam lan pm “muga-muga korban gunung kelud ditampa amal lan ibadahe, aamiin.” ing bbm supaya dikira uptodate

D.  meneng wae lan nglungani, amarga yen weruh ora tegel nyawang kaya mengkono

 

20.  “.... padha nggolek kaslametane dhewe-dhewe bebasan polahe anteng kitiran kaya mengkono,....  Tembung polahe anteng kitiran, kosok balene yaiku polahe....

A.  ora bisa meneng                             

B.  anteng lan meneng

C.  mubeng munyer                             

D.  pethakilan

 

21.  Mbok Randha: “Ndhuk, kae Buto Ijo wis tekan latar, kowe enggala mlayu metu lawang mburi, aja lali iki buntelan werna 4 gawenen, samangsa kowe arep kecekel, buangen buntekan iki siji baka siji.”

Timun Emas: “.....”

Wangsulane Timun Emas sing manut unggah-ungguh kang trep yaiku....

A.    “Iya Mbok, aku pamit, aku njaluk pamit.”

B.     “Iya Mbok, aku njaluk ngapura.”

C.     “Inggih Mbok, Kula nyuwun pamit, Kula nyuwun pangestu.”

D.    “Nggih Mbok, pengestune ya.” 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gambar ing ngisor iki kanggo mangsuli soal nomer 22-24

Cathetan : Budi kuwi sing dadi paraga utama (bocah sing gawa bal ing gambar nomer 1)

22.    Irah-irahan kang trep karo gambar ing dhuwur yaiku....

A.  Budi Bocah Sregep                                               

B.  Dolanan Bal-balan Wayah Udan

C.  Dolanan Bal-balan                         

D.  Budi Bocah Mandhiri

23.    Teks narasi singkat sing bener lan padha karo gambar ing dhuwur yaiku....

A.  Nalika Budi bali sekolah dheweke kepingin dolanan bal, banjur dheweke ngajak kanca-kancane dolanan bal ing lapangan desa sebelah, amarga cacah bocahe ora jangkep mula Budi ora sida bal-balan, Budi bali banjur umbah-umbah.

B.  Nalika dina minggu Budi lan kanca-kancane dolanan bal-balan, amarga saking senenge udan angin dheweke tetep dolanan bal-balan nganti sore, nganti lali ora umbah-umbah.

C.  Nalika prei sekolah Budi ngajaki kanca-kancane dolanan bal-balan. Budi lan kanca-kancane ngrasakake seneng banget. Budi iku lincah banget dolanan bal-balan, nalika arep nyundhul bal dheweke ora ngerti yen ana peceren ing ngisore banjur dheweke tiba ngglangsur, Budi bali banjur adus karo ngumbahi.

D.  Nalika prei sekolah Budi ngajaki kanca-kancane dolanan bal-balan. Budi lan kanca-kancane ngrasakake seneng banget. Budi iku lincah banget dolanan bal-balan, Nalika arep nyundhul bal dheweke ora ngerti yen ana peceren ing ngisore. Dheweke kepleset lan tiba, awake suker kebak lendhut. Sawise leren anggone dolanan bal-balan, Budi bali omah banjur ngumbahi klambine sing reged mau.

 

24.    Manut gambar ing dhuwur, watake Budi yaiku....

A.  tanggung jawab                                         

B.  kesed sinau

C.  ora iling wayah                              

D.  sakpenake dhewe

 

Wacan ing ngisor iki kanggo mangsuli soal nomer 25 karo 26.

Esuk iku hawa ing desaku Polaman, Boja, seger. Esuk umun-umun aku wis tangi amargi sawengi anggonku turu ora bisa angler. Klisak-klisik wae ora amarga akeh nyamuke, nanging kagawa rasa seneng amarga bocah ndesa arep diajak out bound gurune, atiku mesthi seneng banget. Sawengi ngeling-eling kok ora padhang-padhang kesusu arep lunga out bound bareng karo kanca-kancane.  Rencana anggonku out bound dina iki menyang Museum Ranggawarsita Semarang, Palagan Ambarawa, lan Museum Kereta Api, Ambarawa.

 

 

 

 

 

 

 

 

25.    Nitik cuplikan crita ing dhuwur aku ora bisa turu amarga....

A.    akeh nyamuk

B.     arep lunga out bound menyang Semarang

C.     arep lunga  karo kanca-kanca

D.    akeh nyamuk ditambah arep lunga karo kanca-kanca

26.    Crita mau latar panggonane yaiku....

A.    Ambarawa

B.     Polaman, Boja

C.     Semarang

D.    Museum Ranggawarsita, Palagan Ambarawa, Museum Kereta Api

Wacan ing ngisor iki kanggo garap soal nomer 27 lan 28

Wong wadon iku diwajibake nutup aurate, tegese menganggo busana kang sopan. Kanthi menganggo kang nutup aurate iku dheweke bisa jaga harkat martabate awake dhewe. Saliyane iku, uga bisa jaga jenenge wong tuwane. Ora mung kuwi, yen awake dhewe bisa nutup aurat iku uga bisa nyisihi tumindak kadurjanan lan angkara murka.

27.    Paribasan ing ngisor iki kang trep karo wacan ing dhuwur yaiku....

A.  ajining dhiri saka lathi.                  

B.  jer basuki mawa bea

C.  ajining raga saka busana                

D.  anak polah bapak kepradah

28.    Wong wadon iku diwajibake menganggo busana kang sopan, lan rapet. Tembung diwajibake menawa dirimbag adhedhasar tembung lingggane sing bener yaiku . . . .

A.  di + wajibake                     

B.di + wajib + ake

C.di + wa + jib + ake                         

D.  diwajib + ake

29.    Kala wau Bapak taksih sare, samenika bapak sampun ....

A.  wungu                                            

B.  tangi

C.  tindak                                            

D.  jumeneng

Serat Wulangreh Pupuh Pangkur ing ngisor iki kanggo mangsuli nomer 30-34

Tembang Pangkur

Sekar pangkur kang winarna

Lelabuhan kang kanggo wong ngaurip

Ala lan becik puniku

Prayoga kawruh ana

Adat waton punika dipunkadulu

Miwah ingkang tata krama

Den kaesthi siyang ratri

30.    Guru wilangan yaiku cacahe wanda (suku kata) saben sa gatra. Guru lagu yaiku tibane

swara ing pungkasane gatra. Guru wilangan Serat Wulangreh pupuh Pangkur kang bener

yaiku....

A.  8a, 11i, 8u, 7a, 12u, 8a, 8i                         

B.  8a, 11i, 8u, 7a, 12u, 7a, 8i

C.  8a, 11p, 8a, 8u, 12u, 8a, 8i                        

D.  8i, 11i, 7u, 8a, 12u, 8a, 8i

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

31.    Guru gatra yaiku cacahe larik saben sapada utawa bait. Guru gatra Serat Wulangreh

   pupuh Pangkur sing bener yaiku....

A.  10                                                   

B.  8

C.  9                                                     

D.  7

32.     Isine tembang Pangkur ing dhuwur  yaiku....

A.  kita kudu eling marang Gusti, sembahyang lima wektu lan aja tumindak kadurjanan.

B.  kuwajibane  wong urip yaiku  kudu ngerti mbedakake apik lan ala, uga ngerti bab adat, tata krama, tansah diudi saben dina (awan lan wengi).

C.  wong urip iku kudu tumindak becik, aja tumindak ala lan aja tumindak angkara murka.

D.  manungsa iku tumindake ana aturane kang sinebut tata krama, mula anggone tumindak kudu ngati-ati

33.     Piwulang luhur sing bisa kajupuk saka Serat Wulangreh pupuh Pangkur  yaiku....

A.  sembahyang iku wajib katindakake dening wong kang nganut agama Islam.

B.  dadi anak kudu bekti marang wong tuwa.

C.  awake dhewe kudu sinau babagan sing ala uga sing becik.

D.  sinau iku kuwajibane bocah sekolah.

34.     Kang dikarepake miwah ingkang tata karma, den kaesthi siyang rantri saka Serat  

Wulangreh pupuh Pangkur ing ndhuwur yaiku....

A.  supaya ngerti yen ing pupuh pangkur kuwi sinau babagan tata krama.

B.  tata krama iku kudu dilakoni saben dina ing endi wae, kapan wae, lan ing ngarepe sapa wae.

C.  tata krama iku mung ana ing sekolahan.

D.  wong sing ora nduwe tata krama iku wong sing ora sopan.

 

Serat Wulangreh pupuh Pangkur ing ngisor iki kanggo mangsuli soal nomer 35 lan 36.

Mapan watake manungsa

Pan ketemu ing laku lawan linggih

Solah muna-muninipun

Pan dadi panengeran ingkang

Kang apinter kang bodho miwah kang luhur

Kang sugih lan kang mlaat

Tanapi manungsa singgih

 

35.     Manut tembang kasebut, titikane tindak-tanduk iku bisa dingerteni lumantar carane....

 

A.    mlaku, lungguh, lan carane ngomong

B.     lungguh, mlaku, lan carane mangan

C.     ngomong, tata laku, lan ngadi busana

D.    ngadi busana, lungguh, lan ngomong

 

36.     Gatra kaping lima saka tembang macapat kasebut, manawa tindak-tanduk iku wigati/ penting kanggone wong kang....

A.    pinter, bodho, lan dhuwur dedege

B.     pinter, bodho, lan sugih

C.     bodho, pinter, lan dhuwur drajate

D.    bodho, pinter, lan sengsara

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wacan ing ngisor iki kanggomangsuli soal nomer 37 nganti 39

Wingi sore Budi didukani karo bapake, amarga dheweke ora duwe solah bawa lan tata trapsila ing ngarepe Pak Lurah. Nalika Pak Lurah lagi dhahar ing warung, dheweke ora sengaja nyenggol piring dhaharane Pak Lurah nganti numplek saparan-paran. Budi ora nyuwun ngapura malah ngunekake Pak Lurah nganggo basa sing ora becik.

37.     Manut wacan ing ndhuwur, tegese ‘ora duwe solah bawa lan tata trapsila’ yaiku....

A.  ora duwe sopan santun                  

B.  ora duwe rasa welas asih

C.  ora duwe isin                                 

D.  trunyukan

38.    Saka wacan ing dhuwur, tumindak samesthine sing kudu dilakoni Budi ing ngarepe pak

Lurah yaiku....

A.  meneng wae                                   

B.  nggenti dhaharane pak lurah

C.  nyuwun pangapura            

D.  ethok-ethok ora ngerti

39.     Budi ora nyuwun ngapura malah ngunekake Pak Lurah nganggo basa sing ora becik. Saka ukara kasebut bisa didelok watake Budi kang ora bisa ditiru yaiku....

A.  mbantah pangendikane bapake.

B.  nglungani bapake ning kamar nalika didukani.

C.  nyuwun pangapura ing marang Pak Lurah

D.  ora duwe suba sita lan tata krama

40.     ?fesmwcr ,negrmwtt.

Aksara Jawane ukara ing dhuwur  yaiku....

A.  desa cara, negara mowo tata         

B.  desa mawa cara nagara mawa tata

C.  dasa cara, nagara mawa tata          

D.  desa mawa cara, negara mawa tata

41.     ?bebs[nN;kc=[aorni=glLnj/rn\;

Bebasan ing dhuwur tegese yaiku....

A.  anak iku kudu bekti marang wong tuwa.

B.  apa kang dadi lakune wong tuwa bakal ditiru anak.

C.  wong tuwa iku kudu bisa ngayomi anak-anake.

D.  wong sing becik iku bakal urip mulya.

42.     ?akulgimzn\, [f[nbpkLgi....

A.  da/                       

B.  mzn\

C.  ned                        

D.  wuzu

 

 

 

 

43.     ?g/w[n[fwisinTyaiku....

A.  Pandhu                              

B.  Kresna

C.  Ramawijaya                                               

D.  Karna

44.     Lelene lemu-lemu

Ukara ing dhuwur menawa ditulis nganggo aksara Jawa sing bener  yaiku....

A.    ?lelene  lemulemu.

B.     ?[l[l[nXmuXmu.

C.     ?[l[l[nlemulemu.

D.    ?lele[n[lmu[lmu.

45.     Bocah kuwi munggah gunung.

Ukara kasebut yen ditulis nganggo aksara Jawa sing bener

yaiku....

A.  ?[bochkuwimu=ghgunu=.

B.  ?[bochkuwimuzGhgunu=.

C.  ?[bochluwimu=gaG|nu=.

D.  ?[bochkuwimu=ga\gunu=.

46.     ?pitikWlikSb....”

A.  als\      

B.  swh

C.  ps/

D.  ke[bon\                  

47.     ?tpkKe[bo[l[lstus\.

Ukara iku yen didadekake cangkriman dadi....

A.  pakkenthus.                                               

B.pakboletus.

C.tapaksatus.                                      

D.  Paktitus

 

 

 

 

 

48.     ?jen=gul,[ko[waj....

Tembung kang trep kanggo ngganepi wangsalan ing dhuwur yaiku....

A.  lunga                                  

B.  bali             

C.  teka                                                

D.  lali

49.     Negara Indonesia iki kawentar minangka negara kang tata titi tentrem gemah ripah loh      

jinawi.

Tegese tembung kang kacithak miring yaiku . . . .

A.  atine ayem banget                          

B.  urip sarwa susah

C.  subur, makmur                               

D.  urip kacringkrangan

50.     Wong kudu bisa milah-milah endi sing apik, endi sing ala, bebasan becik ketitik ala

   ketara. Bebasan iku yen ditrepake ing panguripan sadina-dina, kayata....

A.  Susi iku bocah kang senengane njupuki dhuwite kancane, amarga kanca-kancane iku padha ngerti, mula dheweke ora duwe kanca.

B.  Dwi iku bocahe ayu banget, ananging dheweke seneng pamer ing kanca-kancane.

C.  Satrio bacahe bagus tur gagah prakasa, saliyane iku uga dheweke grapyak karo wong liya.

D.  Pak Lurah Sukaharja iku kawentar sugih banget, saliyane iku uga dadi blantik.

Posting Komentar untuk "SOAL PENILAIAN AKHIR SEMESTER GASAL BASA JAWA KELAS 7 SEMESTER 1"