Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

SOAL PENILAIAN AKHIR TAHUN BAHASA JAWA KELAS X SEMESTER 2

SOAL PENILAIAN AKHIR TAHUN BAHASA JAWA KELAS X SEMESTER 2

Penulis : Evi Wijayanti, S.Pd

Wangsulana pitakonan ing ngisor iki kanthi trep!

1.      Tembang macapat kang asale saka tembang ateges anom, taruna, srinata, roning, kamal, pangrawit, weni, logondhang diarani ....

  1. Dhandhanggula
  2. Pangkur
  3. Mijil
  4. Sinom
  5. Kinanthi

 

Gatekna tembang kasebut!

Nuladha laku utama,

Tumrape wong Tanah Jawi,

Wong Agung ing Ngeksiganda,

Panembahan Senopati,

Kapati Amarsudi,

Sudanen hawa lan nepsu,

Pinesu tapa brata,

Tanapi ing siyang ratri,

Amamangun karyenak tyasing sesama.

 

2.      Guru gatra tembang Sinom yaiku .....

  1. 7
  2. 8
  3. 9
  4. 10
  5. 11

3.      Tegese Nuladha laku utama yaiku .....

  1. Tansah prihatin
  2. Nyonto tumindak kang becik (utama)
  3. Tansah gawe seneng wong liya
  4. Urip kudu nyuda hawa lan nepsu
  5. Dadi wong kudu tapa brata

4.      Tembung amarsudi iku tegese ....

  1. ngupadi
  2. prihatin
  3. seneng

 

 

 

  1. kawruh
  2. awan

 

5.      Pitutur luhur saka tembang kasebut yaiku dadi wong kudu bisa .....

  1. urip prihatin lan nyuda mangan lan turu
  2. seneng nulung sasama
  3. aja tumindak sing nistha
  4. aja adigang, adigung, adiguna
  5. seneng menehi wong sing mbutuhke

 

Gatekna tembang kasebut!

Kang wus waspada ing patrap,

mangayut ayat winasis,

wasana wosing Jiwangga,

melok tanpa aling-aling,

kang ngalingi kaliling,

wenganing rasa tumlawung,

keksi saliring jaman,

angelangut tanpa tepi,

yeku aran tapa tapaking Hyang Sukma

 

6.      Guru wilangan lan guru lagu tembang sinom yaiku .....

  1. 7a, 8i, 8a, 7i, 7i, 8u, 7a, 8i, 12a
  2. 8a, 7i, 8a, 8i, 8i, 8u, 7a, 8i, 12a
  3. 8a, 8i, 8a, 8i, 7i, 8u, 7a, 7i, 10a
  4. 8a, 8i, 8a, 8i, 7i, 10u, 7a, 8i, 12a
  5. 8a, 8i, 8a, 8i, 7i, 8u, 7a, 8i, 12a

7.      Hyang Sukma tegese padha karo ....

  1. Werna kembang
  2. Gusti Allah
  3. Roh
  4. Wong wedhok
  5. Tapa brata

8.      Wong sing wis ngerti patrape bakal ....

  1. Bisa cedhak karo Gusti Allah
  2. Seneng atine
  3. Kancane akeh
  4. Oleh rejeki
  5. Sehat jiwane

Gatekna tembang kasebut!

(1) kala kalaning asepi,

(2) mamangun  martana  martani,  

(3) Samangsane  pesamuan,  

(4) sinambi  ing saben  mangsa,

(5) puguh panggah cegah dhahar, lawan nendra.

(6) lelana teki-teki,

(7) kayungyun eninging tyas,

(8) nggayuh geyonganing  kayun,

(9) sanityasa pinrihatin,

 

9.      Urutan tembang kang trep yaiku ....

  1. 3-2-4-1-6-8-7-9-5
  2. 3-2-4-1-6-8-7-9-5
  3. 3-2-4-1-6-8-7-9-5
  4. 3-2-4-1-6-8-7-9-5
  5. 3-2-4-1-6-8-7-9-5

10.  Tegese tembung nendra yaiku ....

  1. Mangan
  2. Ngombe
  3. Turu
  4. Makarya
  5. Liren

11.  “Ing Suralaya, Batara Guru nimbali Gajahsena, putra sang batara kang awujud gajah, kinen mecah si bungkus saengga dadi sejatining manungsa. Sang Guru ugi angutus Dewi Umayi kinen nggladhi kawruh babagan kautaman marang si bungkus. Watak Batara Guru ing crita Bima Bungkus kasebut, yaiku  . . . .

A.    Wicaksana

B.     Galak

C.     Patuh

D.    Jujur

E.     tanggel jawab

 

Gatekna wacan kasebut!

Saisine negara Astina bela sungkawa awit putrane Prabu Pandhu lan Dewi Kunthi lair kanthi wujud ora lumrah yaiku kanthi kahanan bungkus.Sawetara ibune bungkus,Dewi Kunthi sing kudune bungah nampa kanungrahan putra,mumg bisa pasrah marang kapirangane Gusti nalika nyipati kahanan kang kaya mangkono.Ora ana senjata kang bisa tumama mecah wujude bungkus.Pirang-pirang pambudidaya kanggo ngluwari penandhange bungkus ora ana sing kasil

 

12.  Dewi Kunthi lan Prabu Pandhu entuk kanugrahan putra sing ....

  1. ganteng
  2. kuwat
  3. gagah
  4. awujud bungkus
  5. cilik

13.  Negara kang dipandegani dening Prabu Pandhu yaiku ....

  1. Astina
  2. Ayodya
  3. Alengka
  4. Mandaraka
  5. Hanggura

 

Gatekna wacan kasebut!

“….Kurawa uga melu cawe-cawe arsa mecah bungkus, sanadyan amung lelamisan, bakune arsa nyirnaaken si bungkus. Wisiking dewa sang bungkus den bucal ing alas Krendawahana. Ing pertapan Wukir Retawu Bagawan Abiyasa kasowanan Raden Permadi kang kaderekaken repat punakawan. “Kanjeng Eyang, kadi pundi nasibipun Kakang Bungkus, sampun sawetawis warsa mboten wonten suraos ingkang sae, bab menika Eyaang, andadosaken duhkitaning Kanjeng Ibu Kunti…”

 

14.  Kahanane Dewi Kunthi nalika weruh yen putrane isih awujud bungkus yaiku ....

  1. bungah
  2. sabar lan nrima
  3. duka
  4. murka
  5. ngamuk

15.  Sing dijaluki tulung Permadi kanggo mecahke bungkuse bima yaiku ....

  1. Kurawa
  2. Arjuna

 

 

  1. Nakula
  2. Sadewa
  3. Bagawan Abiyasa

 

Gatekna wacan kasebut!

Bratasena didhawuhi kaliyan gurunipun Resi Durna nggoleki banyu panguripan Tirtapawitra ing gunung Candradimuka, ananging ora ketemu anggone golek banyu kasebut.Resi Durna namung nguji kesabarane Bratasena. Ananging  Bratasena santosa lan kuat kekarepane.Dewi Kunthi ngendikakake yen barang kuwi ora ana. Kabeh mau mung rekadayane Resi Durna kang arep nyilakani Bratasena. Nanging Bratasena tetep mantep marang kapercayane.Lamun minangka guru, Resi Durna ora bakal nyilakani muride dhewe. Dhawuhe guru kudu ditindakake dening murid. Tundhane, Bratasena budhal nggoleki Tirtapawitra ing dhasaring samodra. Mituhu kabeh dhawuhe Durna minangka gurune sanajan anggone nglakoni iku ngetohake nyawa. Bratasena ora ngresula sanajan kudu nyemplung ana ing dhasaring samodra.

 

16.  Saka crita wayang ing dhuwur bisa dimangerteni yen watake Dewi Kunthi yaiku... .

A.  Preduli lan tresna marang anak

B.  Meden-medeni marang anak

C.  Nggondheli kekarepan anak

D.  Seneng goroh/ngapusi marang anak

E.   Nesu lan medeni

17.  Jeneng liyane Bima yaiku .....

  1. Nakula
  2. Sadewa
  3. Arjuna
  4. Bratasena
  5. Yudhistira

18.  Anggone Bratasena goleki banyu Tirtapawitra ing Gunung Candradimuka yaiku .....

  1. Kasil ngentukke banyune
  2. Ora kasil nemu banyune
  3. Nemu banyune nanging sithik
  4. Nemu banyune nanging kudu tukaran karo Reksasa
  5. Nemu nanging banyune wis asat

 

Gatekna wacan kasebut!

   “…Ing Ngastina, Dewi Kunthi ngairake bayi kang awujud bungkus. Dhawuhe Dewa, bungkus kudu di buwang ing alas Kredawahana. Ing pertapaan, Raden Permadi njelasake kahanan Bima Bungkus marang Retawu Begawan Abiyasa. Amarga si bungkus nggegerake donya, Batara Guru ngutus Gajah sena kanggo mecah si bungkus lan uga ngutus Dewi Umayi kanggo ngajari babagan apik marang si bungkus. Sak sampunipun si bungkus pecah,si bungkus mateni Gajah Sena. Banjur Batara Narada nerangake awake si bungkus lan maringi asma Bratasena. Ratu Tasikmadu nyuwun tulung Bratasena kanggo mateni Raja Raseksa lan patihipun. Sawise Raja Raseksa lan patihipun mati, kekiyatanipun mlebu ing awake Bratasena….”

 

19.  Alur kang digunakake ing wacan kasebut yaiku ....

  1. Alur maju
  2. Alur mundur
  3. Alur campuran
  4. Alur flashback
  5. Alur maju-mundur

 

 

 

 

 

 

20.  Sudut pandang sing digunakake ing wacan kasebut yaiku .....

  1. Sudut pandang kaping 1
  2. Sudut pandang kaping 2
  3. Sudut pandang kaping 3
  4. Sudut pandang kaping 4
  5. Sudut pandang kaping 5

Gatekna panatacara kasebut!

Assalamuallaikum Wr.Wb.

Bapak kepala sekolah ingkang kinurmatan,

Bapak Ibu guru, ingkang minulya

Sagung para siswa ingkang kula tresnani,

Sumangga kita ngunjukaken raos syukur dhumateng ngarsanipun Gusti ingkang Maha Agung ingkanga sampun maringi kita mapinten- pinten kanikmatan marang kita sedaya saengga kita saget kempal manunggal ing mriki kanthi pahargyan kamardikan Republik Indonesia kanthi wilujeng nir ing sambikala.

 

21.  Perangan panatacara kasebut kalebu ....

  1. Pambuka
  2. Sapa aruh
  3. Ancasing gati
  4. Panutup
  5. Salam panutup

22.  Adicara kang dianakake manut wacan panatacara kasebut yaiku .....

  1. Kartininan
  2. Dina pendhidikan
  3. Dina kamardikan
  4. Supitan
  5.  Dina anti narkoba

23.  Kang kalebu perangan ancasing gati yaiku .....

  1. Dhumateng ngarsanipun para pepundhen, para pinisepuh saha para sesepuh ingkang pantes pinundhi. Para pangemban pangembating praja satriyaning negari, nun inggih panjenenganipun Kepala Dukuh, Ketua RW lan Bapak Ketua RT ingkang tuhu kinabekten.
  2. Sumangga kita ngunjukaken raos syukur dhumateng ngarsanipun Gusti ingkang Maha Agung ingkanga sampun maringi kita mapinten- pinten kanikmatan marang kita sedaya saengga kita saget kempal manunggal ing mriki kanthi pahargyan kamardikan Republik Indonesia kanthi wilujeng nir ing sambikala.
  3. Perlu kawuningan bilih ing dinten punika, Minggu 17 Agustus 2014, pawiyatan SMA N 3 Semarang ngawontenaken - urutaning adicara ing enjang punika :1. Pambuka, 2. Sambutan- sambutan, 3.Inti, lan 4. Panutup
  4. Dumugi ing pungkasaning adicara inggih punika panutup. Namung sakderengipun kita tutup mbokbilih anggen kula matur lan ngalataraken adicara ngadahi kalepatan ingkang kirang nujuprana ing ngarsa dalem panjengan sedaya saestu kula nyuwun agungin pangapunten.
  5. Saklajengipun mangga kita tutup acara ing siang punika kanthi waosan hamdalah sesarengan. “Alhamdulillahhirobilallamin”. Wabilahitaufik walhidayah. Wasallamuallaikum Wr. Wb.

 

Assalaamu’alaikum warahmatullaahi wabarkaatuhu,

Dhumateng ngarsanipun para pepundhen, para pinisepuh saha para sesepuh ingkang pantes pinundhi. Para pangemban pangembating praja satriyaning negari, nun inggih panjenenganipun Kepala Dukuh, Ketua RW lan Bapak Ketua RT ingkang tuhu kinabekten. Para Bapak saha Ibu minangka tokoh masyarakat ing tlatah Pedukuhan Aryo Jipang ingkang tansah kula hormati. Mboten kesupen dhumateng para kanca pengurus Guyub Pemudha ingkang tansah kaantu-antu kiprahipun ing sak lebeting gesang kemasyarakatan.

24.  Latar adicara teks panatacara kasebut ing ....

  1. Dhusun Jipang Panolan
  2. Pedukuhan Aryo Jipang
  3. Pedukuhan Aryo Penangsang
  4. Dhusun Balun Srikaton
  5. Dhusun Balun Panolan

 

25.  Kang rawuh ing adicara kasebut yaiku, kajaba ....

  1. Kepala Dukuh
  2. Ketua RW
  3. Ketua RT
  4. Tokoh kesehatan
  5. Pengurus Guyub Pemudha

 

26.  Tumrap wong kang ngendikan ing sangarepe wong akeh kanthi ngadeg prayogane kudu sikep ....

  1. ngapurancang
  2. irama
  3. tinemu
  4. manis
  5. tengah

27.  Wiwit purwa, madya, lan wusanane pinaringan wilujeng. Madya tegese .....

  1. ngarep
  2. tengah
  3. mburi
  4. tengen
  5. kiwa

28.    Gatekna pethilan teks panatacara ing ngisor iki!

Kados cekap semanten atur kula, mbokbilih wonten bleroning wirama, kithaling  wicara,   menapa dene tumindhak ingkang kaladuk ingkang nujuprana, saged kula hamung nyadhong  rumentahing samudra pangaksami, ing wusana jaya-jaya wijayanti, suradira jayaningrat lebur  dening pangastuti, mugi rahayu ingkang samya pinanggih, Nuwun.

Andharan ing dhuwur minangka perangan panatacara kang kalebu...

A.       Salam pambuka                                  

B.       Purwaka basa                                     

C.       Surasa basa

D.       Salam panutup

E.        Wasana basa.   

29.  Sing ora kalebu dasanamane panatacara yaiku ....

  1. MC
  2. Pambyawara
  3. Pranata titilaksana
  4. Pranata adicara
  5. Pawarta

30.  Sng ora kalebu teknik maca panatacara yaiku .....

  1. Pamedhote ukara kang trep
  2. Swara ora cetha
  3. Nganggo intonasi, nada, lan tekanan kang trep
  4. Mahami wacan
  5. Pracaya marang dhiri pribadhi

 

Gatekna gambar iki!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Salah sawijining kue tradhisional Jawi kang kalebu jajanan pasar. Digawe saka glepung beras ketan kang dibentuk bunder-bunder cilik. Isine gula jawa utawa gula aren, banjur digodhog ing toya umop. Yen wis mateng banjur dicampur karo parutan klapa. Werna kue iki biyasane ijo saka werna godhong pandhan lan disuguhake ana ing godhong gedhang kang dipincuk.

31.  Jeneng jajanan kasebut yaiku ....

A.    Thiwul

B.     Klepon

C.     Ondhe-ondhe

D.    Lemper

E.     Randha royal

 

 

Gatekna gambar iki !

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/id/2/2f/Wajik-ketan.jpg

32.  Panganan iki digawe saka bahan utamane aberas ketan lan gula Jawa kang diarani… .

A.    Jadah

B.     Gendar

C.     Gethuk

D.    Jenang

E.     Wajik

33.  Lumpia Semarang. Panganan iki khas banget lan nikmat banget yen dimaem nalika anget. Luwih enak maneh yen ditambah saos kental manis. Isine lumpia iku sing antarane bung (rebung), ayam, endhog, lan urang. Isen-isen kuwi mau dibuntel nganggo kulit kang digawe saka adonan gandum saemper karo kulit martabak. Yen wis dibuntel sakabehe.

Saka wacan kasebut kalebu karangan ....

  1. narasi
  2. dheskripsi
  3. eksposisi
  4. argumentasi
  5. prosedur

34.  Panganan sing trep khas saka tlatah Jawa Tengah yaiku ....

  1. Solo : Lumpia
  2. Wonogiri : Teh Poci
  3. Wonosobo : Dawet Ayu
  4. Pati : Sega Gandhul
  5. Semarang : Gudeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

35.  Panganan tradhisional Thiwul digawe saka ....

  1. Jagung
  2. Beras
  3. Pohung
  4. Ketan
  5. Tempe

36.  Sambel bajak padha kaya sambel-sambel umume, sing bedake yaiku ketambahan ....

  1. kemangi
  2. banyu asem
  3. mrica bubuk
  4. kemiri
  5. godhong dhondhong

 

37.  Panganan sing digawe saka sega wayu dipeme nganti garing, banjur digoreng, yaiku ....

  1. lemper
  2. lonthong
  3. rengginang
  4. kupat
  5. randha royal

38.  Panganan lemper lan arem-arem dibunthel nganggo ....

  1. plastik
  2. kresek
  3. godhong kelor
  4. janur
  5. godhong gedhang

39.  Lumpia dimasak kanthi cara ....

  1. didang
  2. digodhog
  3. digoreng
  4. difermentasi
  5. dibakar

40.  Panganan sing digawe saka ketan, isine abon utawa srundeng, dibuntel godhong gedhang, lan didang, yaiku ....

  1. lemper
  2. lontong
  3. tiwul
  4. klepon
  5. nagasari

41.  Tuku bakso regane 7500”, Yen digawe dadi aksara Jawa dadine .....

  1. ?tukub[kSoxg[n;7500;
  2. ?tukub[kSoreg[n;7500;
  3. ?tukub[kSo[rg[n;7500;
  4. ?tukub[kSoxg[n;1500;
  5. ?tukub[kSoxg[n;7600;

42.  Murid ing sekolahku cacahe 120. Yen digawe dadi aksara Jawa dadine .....

  1. ?murifHi=se[kolhkucc[a;126;
  2. ?murifHi=[s[kolhkucch[a;120;
  3. ?murifHi=se[kolhkucchae;320;
  4. ?murifHi=se[kolhkucch[a;320;
  5. ?murifHi=se[kolhkucch[a;120;

 

 

 

 

 

43.  ?pnDwaikucch[aan ....

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

44.  Raden Sadewa satriya ing Sawojajar. Yen ditulis nganggo aksara Jawa dadine ....

  1. ?rfenS[fwst]iyai=s[wojj/.
  2. ?r[fnSfewst]iyai=s[wojjr\.
  3. ?r[fnS[fwst]iyai=s[wojjr\.
  4. ?r[fnS[fwst]iyai=s[wojj/.
  5. ?rfenSfewst]iyai=s[wojj/.

45.  1873593. Yen ditulis nganggo aksara Jawa, yaiku ....

  1. ;1734628;
  2. ;1873593;
  3. ;1785393;
  4. ;19736484;
  5. ;2938349;

46.  ?kulp]ige[lVrtHkSrjw. Yen ditulis nganggo aksara latin yaiku .....

  1. Kula pinter nulis aksara Jawa
  2. Kula prigel nulis aksara Jawa
  3. Kula prigel nyerat aksara Jawa
  4. Kula pinter nyerat aksara Jawa
  5. Kula prigel maca aksara Jawa

47.  ?ffiymurifSi=s}gep\, Yen ditulis nganggo aksara latin yaiku .....

  1. Dadiya siswa sing pinter
  2. Dadiya murid sing sregep
  3. Dadiya murid sing rajin
  4. Dadiya siswa sing becik
  5. Dadiya siswa sing tanggap

48.  ?aibutukugels\;24; Yen ditulis nganggo aksara latin yaiku .....

  1. Ibu tuku gelas 24
  2. Bapak tuku kopi 6
  3. Pakdhe omahe nomer 24

 

 

  1. Kursine cacahe 24 sing rusak
  2. Indonesia duwe 34 provinsi

 

49.  ?akum=ktSe[kolhtbuh;07.00;

  1. Adhikku teka omah tabuh 13.00
  2. Aku mulih sekolah tabuh 13.00
  3. Adikku mangkat sekolah tabuh 07.00
  4. Aku mangkat sekolah tabuh 07.00
  5. Sekolah bukak tabuh 07.00

50.  ?nkuls[fwkuwikmB/.

  1. Arjuna putrane Pandhu
  2. Bima kakange Arjuna
  3. Yudhistira kakange paling mbarep Pandhawa
  4. Nakula adhike Sadewa
  5. Nakula Sadewa kuwi kembar

Posting Komentar untuk "SOAL PENILAIAN AKHIR TAHUN BAHASA JAWA KELAS X SEMESTER 2"