Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

SOAL KELAS XII BAHASA JAWA SEMESTER 1


SOAL UJIAN AKHIR SEMESTER 1 BAHASA JAWA

Penulis : Evi Wijayanti, S.Pd

Waosan menika kagem nomor 1-3

AJA KEBLINGER KULIT

Dening : Mufidatun Nasriyah

Siyang menika srengenge umpak-umpakan. Agung ingkang kalawau jumeneng wonten ing pinggir trotoar rasanipun sampun kados dipunoven amargi nengga angkutan. Kamangka niat Agung badhe tes wawancara ing perusahaan Hyena. Sampun mesthi Agung bakal telat. Sampun dangu nembe wonten angkutan liwat, lajeng Agung mlebet lan lenggah. Supiripun kok sangar tenan, saliranipun gagah keker, kulitipun ireng, grananipun njeber lan jambangen.

“Mas ganteng mau turun di mana,” Supir angkot kalawau ngendika.

“Awak Security nanging Ati Hello Kitty!” Lagonne kok mboten sumbut karo awakke.

Lajeng wonten bocah SMA kalih badhe numpak angkot. Eseme katon manis kaya Bidadari. Lajeng bocah wadon kalih wau sami curhat,

“Eh! Ndes, reti ra. Mosok pacarku selingkuh, kurang ajar tenan,” Bocah SMA ingkang putih wau curhat.

Wahdalahh panci leres menawi duren menika ampun dipunsawang saking kulitipu, aja keblinger kulit. 

1.      Badhe menapa Agung numpak angkutan?

a. Tes wawancara wonten ing sekolah

b. Badhe tindak wonten Alun-alun

c.  Tes Wawancara nglamar pagawean

d. badhe rawuh wonten rapat

e. Tes CPNS

2.      Menapa ingkang saged kapundhut saking cerkak wonten nginggil menika

a.       Mboten angsal nilai tiyang saking pawakan lan posturipun.

b.      Mboten angsal nilai tiyang saking pawakanipun, nanging saking jabatanipun.

c.       Menawi numpak angkot mesthine kedah dateng luwih gasik

d.       Ampun numpak angkot amargi kathah copet

e.       Menawi badhe numpak angkot kedah mbekta dompet

3.      Nalika badhe minggah wonten Angkot, Agung kaget amarga . .

a.       Sopiripun kados Anjasmara

b.      Angkot ingkang dipuntumpangi Agung sampun kebak

c.       Sopiripun kagungan awak ingkang gagah nanging caranipun ngendika kemayu

d.      Sopiripun duka amarga Agung mboten minggah-minggah

e.       Agung supe mboten mbekta dompet.

4.      Watak Tanggel Jawab, saget dipuntingali saking andharan. .

a.       Ani bocahipun kesed saben diutus ibune piyambakipun boten purun nindakake, Ani wonten sekolah mboten nate mirengake Guru.

b.      Saben ana lomba futsal Dedi mesthi wantun, senadyan ngelawan senior Dedi tetep maju.

c.       Narto sakniki sibuk amargi wonten tambahan les ing sekolahan, nanging Narto boten ninggal kagiyatan sanesipun, piyambakipun tetep nindhakake kewajibane wonten ing Karang Taruna.

d.      Pak Bakri tiyangipun dermawan saben wonten kegiyatan, piyambakipun mesthi mbiyantu, mboh niku arupa barang utawi arta.

e.       Tiyang sepuhipun Ali sugih, menapa mawon saget ditumbas, amargi menika Ali remen pamer barang-barang mewah marang kanca-kancanipun.

5.      Tigang dinten kepungkur bapakipun Reni kecelakaan, sakmenika Reni medhal saking sekolah amargi mboten kagungan biaya kangge nglunasi SPP.

Saking andharanipun ing nginggil menika, swasananipun inggih menika. . .

a.       Sedhih                   d. gethun

b.      Bungah                  e. nesu

c.       Sabar        

 

Pupuh Pangkur menika kagem no. 6-7

Jinejer neng Wedatama

 

(dipunandharaken wonten ing serat Wedhatama)

Mrih tan kemba kembanganing pambudi

 

(supados mboten kirang pengetahuan)

 

Mangka nadyan tuwa pikun

 

(menawi ingkang sepuh pikun)

 

Yen tan mikani rasa,

 

(menawi mboten mangertosi raos)

 

Yekti sepi asepa lir sepah, samun

 

(kadosta ampas, mboten guna),

 

Semangsane pasamuan

 

(wonten ing pepanggihan)

 

Gonyak-ganyuk nglilingsemi.

 

(kathah tumindhak kang  ngisin-ngsini)

 

 

6.      Saking tembang pangkur ing nginggil menika pitutur ingkang saget kapundhut, inggih menika. . .

a.       Manungsa kedah dados tiyang becik, supados saged tebih saking angkara murka lan agami dados cepengan tiyang gesang.

b.      Manungsa kedah kagungan budhi ingkang kiat, menawi boten kiat manungsa namung dados sepah tebu ingkang mboten guna menapa-menapa.

c.       Menawi ngendika kedah dipunrenungake, supados mboten dianggep bodho.

d.      Ampun dados tiyang ingkang adiguna, adigang, lan adigung.

e.       Manungsa kedah merguru dhateng tiyang bijak,mboten mesthi kaliyan tiyang sepuh, ugi saged marang kanca utawi bocah.

7.      Tembang wonten nginggil menika katujukaken kangge …

a.       bocah cilik                         d. bapak-bapak

b.      tiyang enem                       e. sedaya masyarakat

c.        tiyang diwasa      

8.       Bu ina tindak Semarang nitih Kreta

Menawi di punserat ngangge aksara Jawa, inggih menika. .

a.       ꧎ꦑꦸꦀꦶꦁꦆꦶꦁꦟꦄꦛꦷꦏꦃꦼꦁꦶꦆꦶꦾꦄꦷꦃꦷꦆ꧌

b.      ꧎ꦑꦸꦀꦶꦁꦆꦶꦁꦙꦄꦌꦷꦏꦃꦼꦁꦶꦆꦶꦾꦄ꧄ꦆ꧌

c.       ꧎ꦑꦸꦀꦶꦁꦆꦶꦁꦟꦄꦛꦷꦏꦃꦼꦁꦶꦟꦾꦄ꧄ꦆ꧌

d.      ꧎ꦑꦸꦀꦶꦁꦒꦶꦁꦙꦄꦛꦷꦏꦃꦼꦁꦶꦆꦶꦾꦄ꧄ꦆ꧌

e.       ꧎ꦑꦸꦀꦶꦁꦆꦶꦁꦙꦄꦛꦷꦏꦃꦼꦁꦶꦆꦶꦾꦄ꧄ꦆ꧌

9.      Maling motor dipuncepeng kaliyan Kyai Rangga. Tembung ingkang kagaris menika menawi dipunserat ngangge aksaea jawa dados. .

a.       ꦄꦶꦍꦀꦶ                    d. ꦄ꧀ꦶ

b.      ꦄ꧀ꦀꦶ                          e. ꦄꦶꦍꦍꦶ

c.       ꦄꦍꦍꦶ

10.  Yanto diparingi kwaci Budhe

Ukara menika menawi dipunserat ngangge aksara Jawa daos. .

a.        ꧎ꦍꦺꦁꦚꦻꦅꦶꦊꦃꦶꦼꦓꦶꦄꦜꦂꦶꦑꦸꦺꦋ꧌

b.      ꧎ꦍꦺꦁꦚꦻꦋꦶꦊꦃꦶꦼꦀꦶꦄꦸꦈꦂꦶꦑꦸꦺꦅ꧌

c.       ꧎ꦍꦺꦁꦚꦻꦏꦃꦶꦼꦓꦶꦼꦄꦜꦂꦶꦑꦸꦺꦋ꧌

d.      ꧎ꦍꦺꦁꦚꦻꦏꦃꦶꦼꦓꦶꦼꦑꦸꦺꦅꦄꦜꦂꦶ꧌

e.       ꧎ꦍꦺꦁꦚꦻꦅꦶꦊꦃꦶꦶꦼꦓꦶꦄꦸꦈꦂꦶꦑꦸꦺꦋ꧌

11.  ꧎ꦇꦺꦃꦍꦁꦘꦶꦅꦸꦉꦘꦉꦶ꧂ꦄꦏꦆꦿ꧋

Aksara Jawi wonten nginggil menika menawi dipuserat ngangge aksara latin. . .

a.       Sarehan kidhul kali kramat

b.      Sareyan  kidul kali kramat

c.       Sarenan kidul kana kramat

d.      Sareyan kidul kana kramat

e.       Sarean kidhul kala kramat

       Waosan menika kangge nomor 12-14

Rounded Rectangle: Griya Adat Jawa (Joglo)
1.	Salah satunggaling griya adat Jawa ingkang prasaja dados lambang priyayi utawi bangsawan Jawi yaiku Joglo. Griya Joglo cirinipun ingkang khas inggih menika payonipun ingkang inggil lan dumados saking kalih perangan utami yaiku Pendhapa lan Dalem. Pendhapa ingkang dipunapit bangunan sanes ingkang radi alit lan posisinipun radi wonten ngajeng. Menawi jaman sakniki dipunwastani teras.  Dalem ageng utawa dalem: sing dipérang malih dados 3 perangan inggih menika: Senthong kiwa, Senthong tengah lan Senthong tengen. Senthong Kiwa dipunginakaken kangge nyimpen bakal-bakal kebutuhan baku kaluwarga, kados pari, palawija lan sanes-sanesipun. Senthong tengah fungsinipun kangge papan ibadah. 
2.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.  Waosan ing ngandhap menika ingkang mboten trep kaliyan waosan ing nginggil, inggih menika …

a.       Griya joglo menika dumados saking 2 perangan inggih menika pendhapa lan dalem.

b.      Ingkang prasaja dados lambang priyayi utawi bangsawan Jawi.

c.       Griya joglo dumados saking 3 perangan inggih menika senthong kiwa, tengen, kaliyan tengah.

d.      Perangan salah setunggaling saking dalem ageng inggih menika Senthong Kiwa dipunginakaken kangge nyimpen bakal-bakal kebutuhan baku kaluwarga

e.       Griya Joglo wonten perangan inggih menika Pendhapa ingkang dipunapit bangunan sanes ingkang radi alit lan posisinipun radi wonten ngajeng.

Rounded Rectangle:
 

13.   

 

 

 

 

Gambar wonten nginggil menika, dipunwastani. .

a.       Limasan Semar Tinandhu             d. Limasan Trajumas

b.      Limasan Lambang Gantung          e. Joglo

c.       Pendhapa

14.  Papan panggenan kang fungsinipun kangge ibadah, inggih menika. . .

a.       Pendhapa                          d. Senthong tengah

b.      Senthong kiwa                  e. Joglo Semar Tinandhu

c.       Senthong tengen         

15.  Griya kasepuhan inggih menika griya adat saking Jawa Barat kang mboten gampil ditingali ing masarakat menawi wontenipun ing desa-desa. Material kang diginakaken kangge damel griya adat niki taksih alami, kayata kayu, pring, watu, ijuk lan ugi gegodhongan. Saking deskripsi menika ingkang nunjukaken gambar griya kasepuhan, inggih menika. .

a.       Description: Description: Description: 9417151_1_644x461_town-house-griya-asri-sawangan-lux-edition-depok-kota.jpg

b.      Description: Description: Description: download.jpg

c.       Description: Description: Description: papua.jpg

d.      Description: Description: Description: download (1).jpg

 

e.       Description: Description: Description: download (5).jpg

 

16.  Swantenipun sepedha motor Pak Pos mandheg wonten ing ngajeng griya, ngagetake kula nembe ngalamun, wayahipun nembe tabuh setengah sepuluh awan. Dinten niki babarpisan mboten nyana amagi kula pikantuk kabar saking David Sutarmin KT wonten ing Suriname. menawi dipunrunut sarasilahipun, David Sutarmin KT menika taksih sedulurnunggal mbah buyut kaliyan kula nanging ngertosipun ya nembe sakniki amargi piyambakipun gesang wonten negara Suriname ingkang tebih sanget ngendikanipun wonten poncotipun donya niki. Layang lajeng kula bikak kathah pengajeng-ajeng, kabar menapa malih ingkang dipunwartakaken sedulur nunggal mbah buyut ingkang nembe kula ngertosi pasuryanipun saking gambar poto ingkang nate dikirimake.

Irah-irahan ingkang saged diginakaken wonten cariyos ing nginggil, inggih menika. .

a.       Sedulur tunggal David Sutarmin              d. Kabar saka David

b.      Layang saka Suriname                              e. Pangajeng-ajeng saka Suriname

c.       Pak Pos ngirim layang

17.  Bapak menawi tindak kantor …. Sepedha, dene kula menawi … sekolah cekap mlampah kemawon. Tembung ingkang trep kangge jangkepi ukara ing nginggil, inggih menika….

a.       Numpak-mangkat                                     d. nitih-bidhal

b.      Nitih-tindak                                              e. numpak-bidhal

c.       Nggenjot-lunga

18.  Keremenan wonten babagan kesenian wayang kulit kedah dipunsengkuyung. Menika mboten wucul saking proses regenerasi dalang. Generasi panerus kesenian niki  umumipun dipunwiwiti saking karemenan utawi hobi marang wayang kulit. Perkawisipun, wonten ing era modern sakniki mboten kathah bocah enem ingkang purun nglestantunaken kebudayaan asli Indonesia niki. Hernowo Sudjendro Kabid Kebudayaan, Dinas Pendidikan lan Kebudayaan ing Kabupaten Semarang,  ngendika, "mangkat saka kondisi iki, penting diakehake kegiatan kanggo nyurung kedemenan marang kesenian wayangkulit".
Wonten pawarta nginggil menika perangan (struktur pembangun) pawarta ingkang mboten wonten, inggih menika…

a.       Kapan                                                        d. kados pundi

b.      Wonten pundi                                           e. sinten

c.       Kenging menapa

19.  Perangan (struktur pembangun) “Kados pundi” wonten pawarta ing ngandhap, inggih menika ….

a.       Icalipu kabudayan ingkang kedadosan wekdal sakniki ndadosake degradasi moralitas masyarakat Indonesia, babagan menika damel sakpanggenan tokoh budaya Jawa prihatin. dadosipun kedah dipunwontenaken salah setunggaling inovasi supados budaya wonten ing Indonesia mliginipun budaya Jawa saged dados jati dhiri bangsa.

b.      Amargi menika, tokoh-tokoh budaya Jawa ngawontenaken sarasehan lan diskusi babagan budaya Jawa wonten ing Padepokan Agung Sanghyang jati, wonten ing panggunungan Selok, CIlacap, Jawa tengah, Senen (11/3/2015).

c.       Miturut Hernowo,  wonten 19 dalang enem ingkang makili 19 kecamatan ingkang wonten ing daerah, ndherek dados peserta wonten Festival menika. Senajan taksih enem, para pamawa menika wajib nampilake lakon-lakon 'abot' ingkang biyasa ditampilake para dalang senior utawa profesional. "Babagan iki kanggo mbiyasakne lan ngupayake kanggo nglestarekne seni budaya lan regenerasi dalang," turen Hernowo.

d.      Kados dening Festival Dalang Cilik ing pengetan HUT Kemerdekaan RI kaping 70 ingkang digelar neng Pendopo Kabupaten Semarang, neng Ungaran, tlatah Provinsi Jawa tengah, anyak Rebu (12/8/2015) iki.

e.       Jiwa keprawiran wonten ing Negara tegesipun kagungan tresna marang Negara. Wujudipun menawi tanah aire kajajah dening mungsuh ingkang badhe ngrebut nagara saking panguwasanipun pangarsanipun.

20.   Saksampunipun bangunan menika ambruk, kathah tiyang ngkang maringi sumbangan.

Saking ukara menika kasebut….

a.       Swasana                d. tema

b.      Alur                       e. papan

c.       Wektu

21.  Bapak dhirektur weruh layang banjur dijupuk

Ukara wonten nginggil menawi dipundamel basa krama dados….

a.       Bapak Dhirektur sumerep serat lajeng dipunpundhut

b.      Bapak Dhirektur sumerep layang banjur dijupuk

c.       Bapak Dhirektur sumerep serat lajeng dipundhut

d.      Bapak Dhirektur mangertos layang lajeng dipendhet

e.       Bapak Dhirektur mangertos layang lajeng dipundhut

22.  Ibu lagi …. karo Bapak babagan sekolahku.

Tembung ingkang trep kangge ngganepi ukara ing nginggil, inggih menika….

a.       Guneman               d. omongan

b.      Ngendika              e. caturan

c.       Micara

23.   Pak Darmo                 : “Ana apa, Dod?”

 Dodi                           : “Anu, Pak, kula badhe matur.”

Pak Darmo                  : “Arep matur apa, kok sajak wigati?”

Dodi                            : “Badhe matur menawi ingkang mendhet artanipun Bapak, sejatosipun kula. Menawi Bapak badhe ndukani, kula boten badhe mbantah. Menawi badhe dipunukum, kula inggih purun nampi. Kula salah lan dosa kaliyan Bapak.”

Pak Darmo                  : “Dhuh ngger cah bagus, iki sing Bapak enteni. Sejatine Bapak wis pirsa yen sing njipuk dhuwit 5000 ing meja iku kowe. Aku dadi bungah krungu pengakuanmu. Paribasan luwih becik kelangan dhuwit sayuta tinimbang kelangan watak satriya lan watak jujurmu, Dodi.”

Dodi                            : “Inggih Pak.”

Pitutur menapa ingkang saged kapundhut wonten ing wacana nginggil menika?

a.       Menawi kelentu kedah purun ngakeni kelentunanipun.

b.      Dados bacah ingkang wantun kaliyan wong tuwa.

c.       Dados bocah kedah purun ngrumat tiyang sepuh.

d.      Dados bocah kedah sregep sinau

e.       Mboten angsal mundhut artanipun tiyang sepuh.

24.  Pak Darmo kagungan watak …

a.       Jujur                      d. adil

b.      Bungah                  e. ksatriya

c.       Bijaksana

Cerkak menika kangge nomor 25-27

                                                    KATHOK KODHOK

Dening : Tangkisan Letug

            Keponakan kula ingkang alit piyambak nembe nangis. Tangisipun mboten kados biyasanipun. Damel jengkel ibunipun ingkang nembe nyiapaken kangge mulang. Garwanipun dereng kondur saking  nyambut damel. Dene putra sanesipun sampun sami mlebet wonten ing kamar piyambak-piyambak, badhe sinaos nyiapaken ujian.

“Kang Letug, tulung ya, dijaga anakku iki. Dineng-dineng supados mboten ganggu.” Adhiku wadon.”Ya, dakneng-nenge.” Kula lajeng mlampah nyedhaki ponakan kula ingkang yuswanipun dereng wonten gangsal taun.

“Udah ya … Mama sedang sibuk tuh. Kan kasihan kalau adik nangis terus.” Kula ngendika ngangge Bahasa Indonesia.

  

25.  Saking pethikan cerkak Kathok Kodhok, paraga kula inggih menika….

a.       Tiyang wadon                   d. Bocah SMP

b.      Bocah alit                          e. Priya

c.       Balita

26.  Paraga kula wonten cerkak kagungan watak ….

a.       Sregep                                           d. jujur

b.      Mboten gemati marang bocah       e. manja

c.       Remen mbiyantu

27.  “Kang Letug, tulung ya, dijaga anakku iki. Dineng-dineng supados mboten ganggu.”adhiku wadon.”

Pacelathon menika nyariyosaken menawi adhinipun paraga aku nembe…

a.       Nguleg                  d. budreg

b.      Eneg                      e. C lan D leres

c.       Mumet

28.  ꧎ꦄꦸꦒꦺꦮꦝꦻꦃꦉꦐꦶꦇꦷꦊꦶ꧌

Ukara latinipun inggih menika ….

a.       Kuta Solo mosak-masik                d. Kuta Blora lagi sepi

b.      Kuta Blora lagi sepi                      e. Kutha Blora lagi sepi

c.       Kutha Blora sepi

29.  “Pak RT, aku arep takon dhisik marang kowe.”

Ukara ingkang leres miturut krama alus, inggih menika…

a.       “Pak RT, kula badhe tanglet rumiyin dhateng sampeyan.”

b.      “Pak RT, kula badhe ndangu rumiyin dhateng sampeyan.”

c.       “Pak RT, kula badhe mundhut pirsa rumiyin dhateng panjenengan.”

d.      “Pak RT, kula badhe ngaturi pirsa rumiyin dhateng panjenengan.”

e.       “Pak RT, kula badhe nyuwun pirsa rumiyin dhateng panjenengan.”

30.  Griya joglo saking  jawa tengah, griya adat Jawa tengah menika, kawentar sanget ing kalangan masarakat. Ukara ingkang leres miturut EYD inggih menika...

a.       Griya joglo saking jawa Tengah, Griya adat Jawa tengah menika, kawentar sanget ing kalangan masarakat.

b.      griya Joglo saking Jawa Tengah, griya adat jawa tengah menika, kawentar sanget ing Masarakat.

c.       Griya Joglo saking Jawa Tengah, griya adat Jawa Tengah menika, kawentar sanget ing kalangan masarakat.

d.      Griya Joglo saking Jawa tengah, griya adat jawa tengah menika, kawentar sanget ing kalangan Masarakat.

e.       griya Joglo saking Jawa Tengah, griya adat jawa tengah menika, kawentar sanget ing kalangan masarakat.

31.  (1) Pak Widodo mundhut pirsa marang putrane. (2) Aning mundhut pirsa kapan anggone arep rekreasi marang Bu Guru. (3) Pak Carik mundhut pirsa marang Pak Lurah sapa wae sing oleh BLT. (4) Mbah Kakung mundhut pirsa marang aku jam pira anggonku arep bal-balan.

Ukara menika ingkang unggah-ungguh basanipun trep, inggih menika …

a.       (1), (3)                   d. (1), (4)

b.      (2), (3)                   e. (1), (2)

c.       (2), (4)

32.   Festival Bonraja 2007 lan Bengawan Solo Festival (BSF) 2007 bakal digelar sambung-sinambung. Festival Bonraja 2007 kang mapan ing Taman Sriwedari dipunwontenaken wiwit Senen 10 Desember ngantos Kemis 13 Desember.

Dene miturut seniman Suprapto Suryadarmo, Bengawan Solo Festival 2007 minangka sarana nglestantunaken itangible heritage culture, ingkang ugi bakal mapan wonten ing Taman Sriwedari, badhe digelar wiwit Jemuah 14 Desember ngantos Minggu 16 Desember.

Miturut pawarta wonten nginggil menika irah-irahan ingkang trep, inggih menika….

a.       Festival Bonraja                                                    d. Festival Bengawan Solo 2008

b.      Festival Bonraja disambung BSF             e. Festival Taman Sriwedari

c.       Festival Seniman ing Sriwedari     

33.  Wosing ukara wonten pawarta nganggap, inggih menika ….

a.       Bengawan Solo Festival 2007 supados nglestantunaken itangible heritage culture

b.      Bengawan Solo Festival 2007 badhe digelar 14 Desember -16 Desember

c.       Festival Bonraja 2007 lan BSF 2007 badhe digelar sambung sinambung awit 10-16 Desember ing Taman Sriwedari.

d.      Festival Bonraja 2007 bakal digelar wonten Taman Sriwedari

e.       Bengawan Solo Festival inggih menika Festival ingkang ditengga dening masarakat

34.  Bathik Banjarnegara ingkang saking kawentar ndhrek Bathik Banyumas, sakniki saged ditepang masarakat Indonesia lan ugi masarakat donya kanthi medhalipun bathik corak gumelem. Panic taksih kraos corak Banyumas, bentenipun namung kathah-kathaipun bathik gumelem menika bathik tulis asli. Mboten kathah bathik cetak amargi dipungarap dening masarakat ingkang kalebet taksih mudha, bathik dados sumber panguripan masarakat Gumelem, Kecamatan Susukan, Banjarnegara.

Perkawis ingkang dirembag wonten ing pethilan pawarta kasebut, inggih menika ….

a.       Bathik Banjarnegara saingan kaliyan pun Bathik Banyumas

b.      Kawentaripun bathik Banjarnegara ing masarakat Indonesia lan donya kanthi medhalipun bathik corak gumelem

c.       Bathik corak gumelem

d.      Yuswanipun bathik Banjarnegara

e.       Masarakat Gumelem, Kecamatan Susukan, Banjarnegara

35.   Narto lan Nardi putranipun Pak Sastro mantan kades menika wiwit alit bocah kalih menika tansah wonten mawon ingkang damel ribut lajeng eyel-eyelan utawi ting bengkereng. Menapa mawon mboten wonten kecocokan setunggal kaliyan setunggalipun

Wosing paragraph cariyos cerkak ing nginggil inggih menika ….

a.       Narto lan Nardi Putranipun Pak Sastro mantan kades

b.      Pak Sastro ngadhepi polahipun Putra-putranipun

c.       Putra-putranipun Pak Sastro wiwit alit mboten nate rukun

d.      Narto lan Nardi tansah manut dhawuhipun tiyang sepuhipun

e.       Pak Sastro gadhahi kawibawan ingkang ageng ing masarakat

 

36.  “To lan kowe Di, sedulur mono becike sing padha rukun. Awit senajan tega larane ning ora bakal tega patine. Semono uga kosok balen, tega patine ning ora tega larane.

Wosing ukara ing nginggil menika, inggih menika…

a.       Remen damel lara atinipun

b.      Tanpa tedheng aling-aling tumindhak daksiya

c.       Tega nglarani, nanging mboten tega menawi ngantos blai

d.      Remen tumindhak becik marang tiyang sanesipun

e.       Teges manungsa gesang ing donya ampun ngantos umuk utawi remen mamerake kaluwihanipun.

37.   Kepala Bidang Pemasaran Dinas Kebudayan lan Pariwisata Kabupaten Sleman, Yogyakarta, Shavitri Nurmala Dewi, Jemuah (19/8) kagungan gagasan sae kangge narik kawigatosanipun wisatawan. Wisatawan ingkang rawuh dhateng desa-desa wisata, kayata Brayut, Tanjung, Sidoakur, Petingsari lan Kelor bakal dipunsuguhi kegiyatan. Salah setunggaling inggih menika olah tetanen lan ngingu raja kaya. Malah wisatawan ingkang purun bakal dipunajak nyemplung sawah, lan mluku bareng petani, amrih saged ngraosaken sesrawungan klawan alam.

Miturut pawarta nginggil menika, ancasipun dipunwontenaken wisata alam ing pedesaan inggih menika kejaba….

a.       Kangge narik kawigatosan wisatawan

b.      Supados para wisatawan purun nyemplung sawah lan mluku bareng petani

c.       Amrih Para wisatawan saged ngraosake sesrawungan klawan alam

d.      Amrih Para wisatawan saged ngraosaken kegiyatan potensi alam

e.        Amrih Para wisatawan saged mangertosi potensi tetanen lan ngingu raja kaya

 

38.  “Kenging menapa ilmuwan Barat remen neliti wayang ing tanah Jawa? Miturut Franz Magnis Suseno jroning Etika Jawa (1985), saben wayang sedayanipun dipuntampi minangka gegambaraning gesangipun manungsa Jawi. Kawit alit, tiyang Jawi gadhah saperangan identifikasi moral marang tokoh pewayangan. Piyambakipun bebas milih salah setunggaling gegambaran ingkang dipunanggep nocogi lan ugi saged dipuntampi masarakat. Nanging mboten ateges sedaya gambaran wayang menika pantes dipungumuni. Maneka rupa lakon ingkang kathah sekedhap piwulang kasusilan, mula figur ingkang ala mawon ugi pikantuk papan ing panggung cariyos.”

ingkang dipunrembag wonten ing paragraf kasebut inggih menika … .

a.       Alesanipun keing menapa ilmuwan Barat remen neliti wayang ing tanah Jawa.

b.      Andharanipun Franz Magnis Suseno jroning Etika Jawa (1985)

c.       Piwulang wayang sedayanipun dipuntampi minangka gegambaraning gesangipun manungsa Jawa

d.      Tiyang Jawa gadhah saperangan identifikasi moral marang tokoh pewayangan

e.       Maneka rupa lakon ingkang kathah sawetara piwulang kasusilan

39.  1. Bocah                      6. Dados

2. Supados                  7. Sinau

3. Ingkang                   8. Migunani  

4. Saged                      9. Masarakat  

5. Rajin                        10. Kangge

Dados bocah ingkang rajin sinau supados saged migunani kangge masarakat  

Tembung-tembung menika menawi dipundamel ukara urutanipun, inggih menika ….

a.       10 – 4 – 6 -3 – 5 – 2 -1 – 7 -8 – 9

b.      6 – 1 -3 – 5 – 7 – 2 – 4 -8 – 10 – 9

c.       1 – 3 – 6 – 8 – 10 – 7 – 2 – 5 – 9 – 4

d.      4 – 2 – 6 – 8 – 10 – 1 – 5 – 7 – 9 - 3

e.       7 – 4 – 3 – 10 – 2 – 5 – 1 – 9 – 6 – 8

40.  Reni                 : “Nuwun Sewu Pak,  kula badhe takon?”

Pak Joko          : “Oh, ana perlu apa Dhik?”

Reni                 : “Kula dikongkon Guru kula neliti Tradisi wonten Desa piyambak-piyambak.

Pak Joko          : “Oh, inggih. Dhusun mriki wonten tradisi Nyadran, Dhik.

Tembung ingkang dipuncetak kandhel dipunleresaken dados tembung ingkang trep miturut unggah-ungguh.....

a.       Takon              : Nyuwun Pirsa

Dikongkon      :dikengken

b.      Takon              : mundhut pirsa

Dikongkon      : diutus

c.       Takon              : taken

Dikongkon      :dipunkengken

d.      Takon              : pirsa

Dikongkon      : dipunutus

e.       Takon              : nyuwun pirsa

Dikongkon      : dipunutus

 

 

Gladhen II

1.      1) Tika boten purun amargi dheweke kirang sehat  

2) Bapak ngutus Tika tumbas gendhis wonten warung

3)  Tika lan Adhine pancen sadulur ingkang rukun

4)  Adhine Tika tanggap lan numbasake gendhis pesenanipun Bapak

Ukara-ukara kasebut yen dipundamel paragraf inggih menika ….

 

2.      Krupuke padha remuk.

Menawi dipunserat ngangge aksara Jawa, inggih menika …

 

3.       Saksampunipun lulus SMP, Sarno mboten saged nerusake sekolah amargi tiyang sepuhipun mboten kagungan ragad. Sanajan nasibipun kados mangkono Sarno mboten nglokro, tansah ikhtiyar kanthi sregep maos buku, majalah, lan liya-liyane supados krawuhe saya mundhak pinter lan dewasa ngadhepi kahanan gesangipun. Bareng saya ageng pikiranipun saya maju mboten kalah kaliyan kanca-kancanipun ingkang sami taksih tetep sekolah. Sanajan sampun mboten sekolah anggonipun kekancan kaliyan kancanipun tetep sumambung sae.

Wosing paragraph wonten nginggil inggih menika ….

 

4.       Bu … sampun kula … datheng simbah.

Tembung ingkang kangge ngganepi ukara inggih menika …

 

5.       

Kikisane mung sapala,

Palayune ngendelken yayah wibi,

Bangkit tur bangsaning luhur,

Lha iya ingkang rama,

Balik sira sarawungan bae durung

Mring atining tata krama,

Nggon anggon agama suci.

Tujuan gesangipun rendah,

sagedipun ngandelaken tiyang sepuh,

ingkang kagungan jabatan sarta bangsawan

menika ramamu !

 panjenengan tepang dereng mesthi,

 hakikatipun tata krama

wonten ajaran ingkang suci

 

Wosipun tembang Pangkur ing nginggil inggih menika…..

 

Gladhen III

1.      Cobi damel pawarta dados wartawan utawi reporter wonten tv ngangge kerangka wonten ing andhap kanthi ejaan, struktur, lan ragam basa Jawa ingkang trep!

 

 

No.

Acara

1.

14 Oktober warga Yogyakarta nindhakaken tapa bisu lampah mubeng Benteng Keraton Ngayogyakarta.

2.

Dipunwiwiti tabuh 21.00 WIB dumugi 00.00 WIB, ngubengi Bangsal Pancaniti, Keben Keraton Yogyakarta.

3.

Warga pinarak sila sinambi maos donga.

4.

Mboten pikantuk dhahar, ngunjuk, ngrokok.

5.

Kajengipun kangge intropeksi diri supados Warga Yogya langkkung becik lan ayem tentrem.

 

 

 

2.      Cobi damel tembang pupuh pangkur ginakaken kaidah wonten ing ngandhap menika!

Keterangan : Guru Wilangan lan Guru lagu : 8a, 11 i, 8 u, 7 a, 12 u, 8 a, 8i, Guru Gatra : 7

 

3.      Cobi damel aksara latin menika dados aksara Jawa !

Dinten prei kalawingi kula ndherek ibu tindak menyang pasar Klewer. Wonten ing pasar Klewer kula dipundhutake klambi. Amargi tetukon ing pasar, nalika sasampunipun ibu mbayar klambiku mboten diparangi kwitansi dening bakulipun. Wonten pasar kula ugi mengertosi priyayi ingkang nembe usung-usung barang.

4.      X         : ……?

Y         : “oh, arep menyang Pendhapa Kabupaten.”

X         : ……?

Y         : “Alah, iku lho Dhik, arep diparingi penyuluhan saka Dinas Kebudayaan.”

X         : .…?

Y         : “ngendikanipun Pak Lurah dhek wingi kae jare arep diparingi penyuluhan bab wayang sing wis dilalike karo masarakat.”

Ukara ingkang trep kangge ngganepi pacelathon inggih menika ….

5.      ꧎ꦄꦉꦶꦎꦏꦆꦘ᯺ꦺꦀꦻꦇꦣꦷꦁꦈꦶꦆꦝꦆꦾꦌꦷꦊꦃꦑꦺꦋꦅꦶꦇꦷꦃꦼ

꧂ꦊꦌꦸꦃꦶꦆꦠꦶꦊꦼꦊꦺꦁꦻꦉꦁꦿꦉꦌꦷꦼꦀꦅꦶꦈꦶꦌꦍꦉ꧋ꦄ꧀ꦀꦶꦊꦷ

ꦏꦁꦀꦁꦿꦀꦸꦐꦶꦇꦸꦆꦈꦶꦌꦍꦉꦁꦘꦉꦶꦎꦏꦆꦞꦷꦃꦼꦉꦁꦘꦇꦶꦉꦣ

ꦆꦷꦁꦶꦺ꧂ꦄꦻꦺꦂꦻꦺ꧂ꦄꦻꦺꦂꦻ꧂ꦊꦌꦸꦃꦶꦆꦣꦷꦁꦶꦄ꧌

Cobi serat aksara Jawa wonten nginggil menika dados aksara latin!

 

 

 

 

 

 

Posting Komentar untuk "SOAL KELAS XII BAHASA JAWA SEMESTER 1"